איך לבדל את עצמך בעולם תחרותי?

מרוב עצים לא רואים יער – איך תהפכו לעץ הבולט ביותר
בעידן רווי במתחרים?

אחד המשפטים שאספתי בדרך העסקית ואימצתי לעצמי הוא, ש"תחרות היא דבר נפלא". כן, זה גורם לאנשים להרים גבה, אבל אני מאמינה שתחרות בריאה הופכת את העסקים לטובים יותר… ואני אסביר.
התחרות מאלצת את בעל העסק לשמור על ערנות, לחדש ולייצר כל הזמן, ובזכות זה מרוויח העסק התקדמות. מעבר לזה הניסיון מראה שלמרות שיש תחרות – תמיד יש עבודה לכולם. אז נכון, זה דורש מאיתנו להתאמץ ולפעול, אבל הרווח מכך הוא עצום.

עוד דבר שבטח שמעתם לא פעם הוא שבעידן הדיגיטלי ועל רקע התחרות הגדולה ברור שכל עסק חייב להיות נוכח לפחות בערוץ דיגיטלי אחד: אתר אינטרנט מקודם, דף עסקי בפייסבוק או כתיבה לאחד מהבלוגים שברשת האינטרנט.
אבל לפני שממהרים לפתוח ערוץ, חשוב שכל עסק יתאים את הפעילות הדיגיטלית שלו לערוצים שבהם נמצא קהל היעד שלו.

האתגר של העידן הדיגיטלי הוא לגרום ללקוח להבחין בנו

שאלת השאלות היא בעצם איך לעורר את תשומת ליבו של הלקוח שלכם?
איך תצליחו לגרום לו להתעכב דווקא על הפרסום של העסק שלכם?
מה יוביל אותו ללחוץ על הלינק בעמוד ולהירשם לסדנה או להתקשר כדי לקנות את המוצר?

ובמילים אחרות: איך יוצרים את ה"קול" המיוחד של העסק, זה שיבלוט ויישמע מעל ל"קולותיהם" של שאר המתחרים?

מפשילים שרוולים ועובדים על בידול – נקודות למחשבה

"אני לא חברת 'אפל' ואין לי תקציבי ענק כדי ליצור קמפיין ובידול כזה," אמר לי פעם לקוח של עסק קטן, ואני חייכתי והסברתי לו, שלמרבה המזל הוא גם לא מתחרה בחברת 'אפל'. השוק שלו הוא שונה לחלוטין.

הנה לפניכם צעדים ראשונים בעולם הפרסום הדיגיטלי:

בררו במה אתם שונים – הבידול של העסק

  • בקשו מקולגות או מלקוחות קרובים שיתארו מה אתם עושים, והקשיבו למה שיש להם לומר.
  • נסו לנסח בעצמכם את העקרונות שלכם.
  • מהם היתרונות שלכם ביחס לקולגות שלכם?
  • מהו החזון של העסק?
  • מהו הערך המוסף שלכם; אותו "משהו" קטנטן שמבדל אתכם מאחרים?

לכל עסק חייב להיות ערך מוסף כלשהו, ייחוד שמבדל אותו משאר העסקים בתחומו, אותה טביעת אצבע עסקית שהיא רק שלו. אצל עסק אחד זו יכולה להיות ההיסטוריה שמשמשת כאבני יסוד לפעילות העסקית, אצל אחר – הקפדה על פעילות ירוקה בלבד, ואצל השלישי – תרומה לקהילה.

הערך המוסף שלכם יבדיל ביניכם לבין שאר העסקים שבתחום שלכם, וגם יפתח בפניכם את האופציה ליצור סביבו דיון ולגבש קהילת גולשים.

קחו בחשבון שעבודת בידול דורשת זמן והשקעה. פנו לעצמכם משבצת שבועית ביומן והקדישו לכך את הזמן הנדרש. מניסיון הבירור הזה מוביל לבהירות ולדיוק של העסק.

דברו אל הקהל שלכם ב'גובה העיניים'

רוצים שהקהל שלכם יסב את ראשו ויבחין בפרסום שלכם? כדי שזה יקרה אתם צריכים לפנות אליו ישירות.
לכן מעבר לעניין שכבר הוזכר, לפרסם בערוצים שבהם נמצא הקהל שלכם, עשו עבודת מחקר ובררו את הסגנון שבו מדבר הקהל שלכם. השקיעו למידה בקהל שלכם: מה הוא יודע בתחום שלכם? ממה הוא חושש? ועוד. הבירור הזה יציב אתכם כעסק שמודע ומבין את הלקוח הפוטנציאלי, ויישבה אותם בקסמכם.

השתמשו בטכנולוגיות פרסום מתקדמות ומותאמות

אני מודעת לקושי שיש לבעלי עסקים להיחשף במדיות השונות, אבל השיטות שעליהן אני ממליצה מוכיחות את עצמן שוב ושוב.  ההמלצה שלי היא להשקיע בסרטוני וידיאו ובשידורי ה-Live, והסיבה לכך היא שהם מספקים לקהל תחושת קִרבה  לעסק שלכם ולמי שנמצא מאחוריו.
אגב, הסרטונים לא חייבים להיות צילום שלכם, דוגמא: חנות אופניים למשל יכולה לצלם סרטון שמסביר איך לשמן אופניים לאחר רכיבת שטח.

בכל מקרה, חשוב שהסרטונים יהיו קצרים וממוקדים, ולא יעלו על 30 שניות.

שורה תחתונה,
הטכנולוגיה של ימינו פתחה בפנינו שפע של אפשרויות חשיפה, אבל חשוב לדעת ולהכיר היכן נמצא הקהל שלכם. אחרי הכל זה בלתי אפשרי לפרסם בכל המדיות הקיימות, לא פיננסית וגם לא טכנית, ובמרבית המקרים, אין בכך גם צורך.

אני בעד להתנהל בחכמה ולבנות תדמית טובה וחזקה ברשת, שמושתת על בידול, ולהקפיד לטפח ולשמר אותה.

הנטייה הראשונה של עסקים היא לנסות ולטפל בפרסום בעצמם כדי לחסוך בעלויות, אבל לא תמיד זה נכון וגם לא תמיד זה יוצא זול יותר. בדקו עלות כספית וזמן השקעה שנדרש מכם על מנת ליצור את הבידול, המיתוג והפרסום.

בדקו האם ניהול של מדיה חברתית באופן עצמאי משתלמת לכם, כלומר; האם יש החזר ראוי להשקעה שלכם? במרבית המקרים, לאחר שבוחנים את העניין בצורה מעמיקה מתגלה שמשתלם יותר להיעזר בשירותים מקצועיים, כי הרווח מהם הוא גדול יותר.

 

איך לבדל את עצמך בעולם תחרותי?

אחד המשפטים שאספתי בדרך העסקית ואימצתי לעצמי הוא, ש"תחרות היא דבר נפלא". כן, זה גורם לאנשים להרים גבה, אבל אני מאמינה שתחרות בריאה הופכת את העסקים לטובים יותר… ואני אסביר.
התחרות מאלצת את בעל העסק לשמור על ערנות, לחדש ולייצר כל הזמן, ובזכות זה מרוויח העסק התקדמות. מעבר לזה הניסיון מראה שלמרות שיש תחרות – תמיד יש עבודה לכולם. אז נכון, זה דורש מאיתנו להתאמץ ולפעול, אבל הרווח מכך הוא עצום.

קרא/י עוד »

5 כללים שיעזרו לכם ליצור מודעות פייסבוק מעולות

הפרסום בפייסבוק עובד. יותר מזה, לא רק שהוא משיג את מטרותיו, כיום, הוא נחשב לסוג הפרסום היעיל והמשתלם ביותר שעומד לרשות בעלי העסקים והמפרסמים. אבל, כדי להפיק את המרב שבו, כמו בכל כלי, גם אותו צריך לדעת כיצד לנצל נכון לצרכים שלכם.

קרא/י עוד »

שלושה סוגי לקוחות, שלושה סוגי פרסומים

הסלוגן המיתולוגי של דפי זהב: "אם אתה לא שם – אתה לא קיים!" עדיין כאן, אלא שמאז ועד היום המשמעות שעומדת מאחורי המילה 'שם' השתנתה, וכך עבר הלוקיישן מספר הטלפונים הכבד, שחולק בכל בית אב פעם בשנה, אל המדיה שנמצאת איתנו בכל פינה – הערוצים הדיגיטליים.

קרא/י עוד »