איך להקים דף עסקי שעובד עבור העסק שלכם?

חלומו של כל בעל עסק הוא לנהל דף עסקי בפייסבוק שנראה מצוין, שיש לו אוהדים רבים ומשמש כמוקד עניין לקהל רחב, שכל הזמן רק הולך וגדל.
בסוגריים רק אומר, שחלומות אפשר וכדאי להגשים, והדרך לעשות זאת היא על-ידי תרגום החלומות ליעדים, ואז צעד-צעד להתקדם ולהפוך אותם למציאות.
מכאן שהצעד הראשון הוא הקמת דף עסקי שיש לו תשתית מצוינת לשיווק, כי למעשה כל הפעילות השיווקית שתעשו לאחר מכן תתיישב על אותו ערוץ. אז אם יש לכם דף עסקי וגם אם לא, מציעה שתעברו על הצ'ק ליסט שהכרחי שיהיה בו.

רשימת ה-Must Have בדף העסקי:

בחירת שם לעמוד

אם העסק שלכם ממותג היטב בשוק, השתמשו בשם הקיים. אבל אם לא עברתם תהליך מיתוג מקצועי ואתם חדשים בתעשייה, בחרו בשם שמייצג את מהות העסק בצורה ברורה. הכלל הוא לבחור את השם בו הלקוחות עשויים לחפש אתכם, כשהמטרה היא שהלקוחות יגיעו לעמוד שלכם בקלות, ולא יגיעו בטעות לעמוד של המתחרים שלכם.
תוכלו להוסיף לשם העסק תיאור קצר של תמצית עיסוקכם, למשל: "עינת צור – קידום עסקים ברשת.

בחירת הקטגוריה המתאימה

הרעיון שעומד מאחורי בחירת הקטגוריה המתאימה לתחום העיסוק שלכם הוא להקל על פייסבוק להציג את הדף שלכם לפי פילוח סוג העיסוק.
האפשרויות שמציעה פייסבוק מוגבלות לפונקציות הבאות:

  • עסק מקומי או מקום–  מתאים לנותני שירות שונים, למסעדה, לחנות וכדומה.
  • חברה, ארגון או מוסד – בנק, מוסד חינוכי, חברת ביטוח וכיו"ב. 
  • מותג או מוצר–  אם העסק שלכם מבוסס על מוצרים או על מותגים תוכלו להקים להם דף נפרד. למשל, צלם מקצועי שמשווק מותג של מצלמה.
  • אמן, להקה או דמות ציבורית
  • בידור–  בקטגוריה זו אפשר לכלול מופעים, ספרים, סרטים ועוד.
  • מטרה או קהילה–  דף למטרות שממוקדות לפעילות מסוימת.

כתובת בית העסק

בהנחה שהעסק שלכם הוא מקומי או מבוסס מקום חשוב שתגדירו את כתובת בית העסק שלכם. אבל אם אין רלוונטיות של המיקום לעסק, ואת השירות אתם מספקים און-ליין או בבית הלקוח, תוכלו לדלג על מרכיב זה.

תמונת פרופיל ותמונת נושא

כאן מדובר בנראות של הדף,והנראות שלכם. חשוב להשקיע בצילומי תדמית מקצועיים ובתמונת נושא שעוצבה על-ידי גרפיקאי, שעוסק במיתוג.

אודות העסק

אחד המקומות הראשונים שגולשים יכנסו אליו.

כאן יש להציג בקצרה ובמדויק את מהות העסק, כאשר האפשרות לפירוט היא עד 155 תווים, שכוללים אותיות, סימני פיסוק וגם רווחים. ובמילים אחרות מדובר בסדר גודל של כשני משפטים בלבד. אז תמצתו, וכתבו רק את העיקר.

סיפור העסק

בחלק זה אפשר להרחיב ולספר על העסק בצורה אישית יותר.

זה בדיוק המקום לתת ערך ובידול לעסק שלכם.

פה תוכלו למשל לפרט על הדרך שעשיתם עד לפתיחת העסק, לספר על תהליך ההקמה, הקשר שלכם לתחום המקצועי, האג'נדה ועוד. המטרה היא ליצור קִרבה עם האנשים שפוגשים אתכם בפעם הראשונה דרך הדף העסקי.

שירותי העסק

כאן ניתן להציג את שירותי העסק השונים, לפרט על כל אחד מהם בנפרד, ולהוסיף תמונה. בהמשך למה שנאמר קודם לכן, ההמלצה שלי היא להוסיף תמונה לכל שירות, וכך תרוויחו תשומת לב נוספת של אוהדי הדף.
אם האפשרות של 'שירותי העסק' אינה מופיעה בעמוד שפתחתם – היכנסו להגדרות > תבניות ולשוניות, והוסיפו את לשונית השירותים.

דרכים נוספות להרחבת התפוצה של העמוד

לאחר שיצרתם את התשתית של הדף העסקי, תוכן ותמונות, בצורה שמייצגת את העסק במיטבו, אפשר לבצע מספר פעולות שיגדילו את החשיפה של הדף.

הנה מספרים דרכים לעשות זאת, וזה רק על קצה המזלג:

הגדרת העמוד להפצה ברשת

ההגדרה הזו חשובה במיוחד כדי שהדף העסקי שלכם יגיע לתפוצה רחבה. המשמעות של הפונקציה הזאת היא שאנשים שסיימנו לייק לעמוד דומה יקבלו הצעה לסמן לייק גם על העמוד שלכם. הפונקציה נקראת "Similar Page Suggestions" ובאפליקציות בעברית: "הצעות לדפים דומים". מומלץ לבדוק שפונקציה זו מסומנת ב- .
את הבדיקה יש לעשות מההגדרות של העמוד>כללי>הצעות לעמודים נוספים.

לשתף...

על מנת להגדיל את כמות הלייקים ואת החשיפה של הדף העסקי בצורה אורגנית (כלומר בצורה טבעית), שתפו פוסטים מתוכו בקבוצות פייסבוק רלוונטיות, וגם לפרופיל האישי שלכם.
כמובן- אל תשכחו להגדיר את הדף העסקי, בתוך'אודות' בפרופיל הפרטי שלכם.

שימרו על קצב קבוע של פוסטים

הקפידו על תפעול רציף ושוטף של הדף העסקי,

תזמון פוסטים- פעם בשבוע לשלוש פעמים בשבוע,

שלבו תכנים מעניינים, שנטולים גוון מכירתי. ההמלצה היא להעלות תכנים בעלי ערך, טיפים, לכתוב לקהל שלכם בגובה העיניים, ולתבל את התוכן גם בגוון אישי. כל אלה יתרמו לעניין של קהל מכיר ולחשיפה מוצלחת של הדף לקהלים חדשים.

מצטלם טוב ברשת

נתוני החשיפה של פייסבוק מצביעים על כך שהפוסטים הפופולריים ביותר הם פורמטים של וידיאו ושידור חי… 

אנשים קונים מאנשים. 'וידאו' הוא פורמט מצויין להכיר אתכם. וכמו בכל דבר חדש, היכולת שלכם להתיידד עם הפורמטים האלה של הפרסום היא רק עניין של אימון הדרגתי.

לא פחות חשוב, השקיעו בפרסום מודעה (קידום ממומן). הפונקציה הזו מאפשרת פילוח של קהל יעד בדרך מדויקת ויסודית ומאפשרת לעסק שלנו להישאר במודעות של הלקוח הפוטנצאילי.

לסיכום, חשיפה לגולשים רלוונטיים היא שם המשחק.

חשוב למצוא את הדרך שבה יותר גולשים יחשפו אליו, יקראו את התכנים שאתם מעלים בו, ויהפכו ללקוחות משלמים באופן מידי או בעתיד.

איך לבדל את עצמך בעולם תחרותי?

אחד המשפטים שאספתי בדרך העסקית ואימצתי לעצמי הוא, ש"תחרות היא דבר נפלא". כן, זה גורם לאנשים להרים גבה, אבל אני מאמינה שתחרות בריאה הופכת את העסקים לטובים יותר… ואני אסביר.
התחרות מאלצת את בעל העסק לשמור על ערנות, לחדש ולייצר כל הזמן, ובזכות זה מרוויח העסק התקדמות. מעבר לזה הניסיון מראה שלמרות שיש תחרות – תמיד יש עבודה לכולם. אז נכון, זה דורש מאיתנו להתאמץ ולפעול, אבל הרווח מכך הוא עצום.

קרא/י עוד »

5 כללים שיעזרו לכם ליצור מודעות פייסבוק מעולות

הפרסום בפייסבוק עובד. יותר מזה, לא רק שהוא משיג את מטרותיו, כיום, הוא נחשב לסוג הפרסום היעיל והמשתלם ביותר שעומד לרשות בעלי העסקים והמפרסמים. אבל, כדי להפיק את המרב שבו, כמו בכל כלי, גם אותו צריך לדעת כיצד לנצל נכון לצרכים שלכם.

קרא/י עוד »

שלושה סוגי לקוחות, שלושה סוגי פרסומים

הסלוגן המיתולוגי של דפי זהב: "אם אתה לא שם – אתה לא קיים!" עדיין כאן, אלא שמאז ועד היום המשמעות שעומדת מאחורי המילה 'שם' השתנתה, וכך עבר הלוקיישן מספר הטלפונים הכבד, שחולק בכל בית אב פעם בשנה, אל המדיה שנמצאת איתנו בכל פינה – הערוצים הדיגיטליים.

קרא/י עוד »