שלושה סוגי לקוחות – שלושה סוגי פרסומים

מדריך קצר להתאמת הפרסום על פי בשלות הקנייה של הלקוח

הסלוגן המיתולוגי של דפי זהב: "אם אתה לא שם – אתה לא קיים!" עדיין כאן, אלא שמאז ועד היום המשמעות שעומדת מאחורי המילה 'שם' השתנתה, וכך עבר הלוקיישן מספר הטלפונים הכבד, שחולק בכל בית אב פעם בשנה, אל המדיה שנמצאת איתנו בכל פינה – הערוצים הדיגיטליים.

כלומר, כל בעל עסק חייב להטביע את חותמו ברשתות החברתיות, באתר תדמית לעסק, בכתיבה בבלוג או בכל ערוץ אחר.

יש לפעול כמה שיותר מהר ולהבין את הסביבה הדיגיטלית, לגלות היכן נמצא קהל היעד של העסק, ולמקד את הפרסום בערוצים הנכונים.

אני מכירה היטב את הרתיעה שיש לבעלי עסקים מהצורך להיות נוכח ברשתות החברתיות, ושקיימת הרגשה של אי נוחות בעניין הזה. לא פעם אומרים לי לקוחות: "אני לא אוהב את החשיפה הזאת".
ובכל זאת אפשר להשמיע כל 'קול' בצורה אותנטית ונוחה כך שכל בעל עסק ירגיש בנוח.

השינוי הזה מתבקש, כי אנשים קונים היום מרחוק, מזמינים שירות מכל מקום, ובודקים את ההמלצה על בעל עסק באותם ערוצים עוד לפני שהם בכלל מחייגים לבית העסק. הבשורה הטובה היא שאפשר להגיע לאותם ערוצים בקלות, היום הפרסום זמין, ואפשר להשיג תוצאות ממוקדות באמצעות פילוח על פי קהל יעד, שמצמצם את עלויות הפרסום, ומגיע לאנשים הרלוונטיים ביותר.

פרסום על-פי חלוקה לקהל יעד

חשוב להפריד בין 3 סוגי קהלים:

  1. גולשים שהם לקוחות קיימים – נחשפו לעסק ואף רכשו מוצר או שירות.
  2. גולשים שהם לקוחות פוטנציאליים – נחשפו לעסק, אבל טרם השתמשו בשירות או רכשו מוצר.
  3. גולשים שאינם מכירים את העסק או את השירות כלל.

פרסום ללקוחות קיימים

פרסום זה נועד לבסס את מערכת הקשרים בין העסק לבין הלקוחות הקיימים. הפרסום נעשה באמצעות דף עסקי בפייסבוק ובהעלאת פוסטים, שבהם מעניקים ללקוח ערך מוסף ומעדכנים אותו על חדשות בתחום, כמו; טיפים בתחום השירות שמציע בית העסק או הפניה למאמר שמסביר כיצד אפשר להאריך את חייו של המוצר הנרכש.

קהל כזה כבר מכיר אותנו והסיכוי שיבצע רכישה ראשונית או נוספת הוא גבוה יחסית.

היתרון נוסף בפרסום לקהל כזה הוא לבסס מערכת של אמון בין הספק ובין הלקוחות, וליצור מערכת מובנית של שימור לקוחות.

פרסום ללקוחות פוטנציאליים

קהל זה מתייחס לאנשים שביקרו באחד מהנכסים הדיגיטליים של העסק, כמו; עמוד פייסבוק, דף נחיתה או באתר של העסק, נחשפו למוצרים או לשירות של העסק,

הביעו עניין  אבל טרם ביצעו רכישה. לאחר פילוח ממוקד של קהל המתעניינים נעשה פרסום באמצעות הצעה מעניינת או הצטרפות לרשימת תפוצה.
פעולה זו מאפשרת לבית העסק ליידע את הלקוחות בהמשך על קיומה של סדנה על מבצע או על שירות חדש. על פי רוב מדובר בקהל שכבר בשל למסור את פרטיו, ורק זקוק לאצבע מכוונת כדי להשלים את הפעולה.

פרסום לגולשים שאינם לקוחות קיימים ואינם לקוחות פוטנציאליים

קהל  שטרם נחשף לבית העסק, ולכן טרם ביצע פעולה כלשהי שמצביעה על עניין לרכוש את המוצר, ובכל זאת בהתאם להגדרת פרופיל קהל היעד, מסתמנת אפשרות שיגלה עניין במוצרים או בשירותי בית העסק.

הפנייה לקהל זה מתבססת על ההנחה שאצל מרבית מהאנשים יתעורר צורך במוצר או בשירות מסוים בשלב מסויים, כך שגם אם הצורך איננו קיים כיום, סביר להניח שבעתיד הקרוב הוא יתעורר.
לקהל כזה אני ממליצה לחשוף את המוצר ואת האדם שעומד מאחוריו, במקביל לפרסום ערך וטיפים שקשורים למוצר.

חשוב לעבוד על פרסום של חיזוק התדמית, בצורה זו מטמיע העסק את נוכחותו, כך שכאשר יתעורר הצורך של הלקוח במוצר הוא ייזכר בבית העסק כברירת מחדל ראשונה, ויפנה אליו לרכישה. לכן חשוב לעשות זאת בעקביות, באמצעות הדהוד חוזר של פרסום.

ואם נסכם את כל העניין למשפט אחד נאמר – חשוב שתהיו שם, אבל חשוב מזה, שתעשו זאת בצורה נבונה. מצבו את עצמכם כאוטוריטה מקצועיות.

 והכי חשוב אל תשכחו שאנשים קונים מאנשים!

איך לבדל את עצמך בעולם תחרותי?

אחד המשפטים שאספתי בדרך העסקית ואימצתי לעצמי הוא, ש"תחרות היא דבר נפלא". כן, זה גורם לאנשים להרים גבה, אבל אני מאמינה שתחרות בריאה הופכת את העסקים לטובים יותר… ואני אסביר.
התחרות מאלצת את בעל העסק לשמור על ערנות, לחדש ולייצר כל הזמן, ובזכות זה מרוויח העסק התקדמות. מעבר לזה הניסיון מראה שלמרות שיש תחרות – תמיד יש עבודה לכולם. אז נכון, זה דורש מאיתנו להתאמץ ולפעול, אבל הרווח מכך הוא עצום.

קרא/י עוד »

5 כללים שיעזרו לכם ליצור מודעות פייסבוק מעולות

הפרסום בפייסבוק עובד. יותר מזה, לא רק שהוא משיג את מטרותיו, כיום, הוא נחשב לסוג הפרסום היעיל והמשתלם ביותר שעומד לרשות בעלי העסקים והמפרסמים. אבל, כדי להפיק את המרב שבו, כמו בכל כלי, גם אותו צריך לדעת כיצד לנצל נכון לצרכים שלכם.

קרא/י עוד »

שלושה סוגי לקוחות, שלושה סוגי פרסומים

הסלוגן המיתולוגי של דפי זהב: "אם אתה לא שם – אתה לא קיים!" עדיין כאן, אלא שמאז ועד היום המשמעות שעומדת מאחורי המילה 'שם' השתנתה, וכך עבר הלוקיישן מספר הטלפונים הכבד, שחולק בכל בית אב פעם בשנה, אל המדיה שנמצאת איתנו בכל פינה – הערוצים הדיגיטליים.

קרא/י עוד »