5 כללים שיעזרו לכם ליצור מודעות פייסבוק מעולות

הפרסום בפייסבוק נחשב כיום לערוץ הפרסום היעיל והמשתלם ביותר שעומד לרשות בעלי עסקים ומפרסמים.

פלטפורמה מדהימה שמאפשרת לספר ולחשוף את העסק שלכם, את ערכי המותג ואת האנשים שעומדים מאחוריו.

אבל, כדי להפיק ממנו את המרב, צריך לדעת כיצד להשתמש בו בצורה שתוכלו להפיק ממנו את המקסימום שאפשר.

פייסבוק מזמינה לא פעם את חברי הרשת, שהם בעלי עסקים, להתנסות בכוחות עצמם בפרסום של מודעה, ומצרפת לכך מילות עידוד בסגנון: "החשיפה לפוסט שלך גדולה יותר מפרסומים קודמים…", ומזמינה אתכם להרחיב את החשיפה באמצעות מודעת פרסום ממומנת. אין ספק שהפיתוי הוא גדול, במיוחד אם אתם בעלי עסק קטן, ומעוניינים להגיע לעוד ועוד קהלים.

אם החלטתם להתנסות בזירת הפוסטים הממומנים בכוחות עצמכם, הנה כללים מרכזיים שיעזרו לכם ליצור מודעת פרסום מוצלחת.

# להגדיר את מטרת הפרסום

הדבר הראשון שיש לעשות הוא לברר את המטרה שברצונכם להשיג באמצעות הפרסום הממומן.

האם תרצו להרחיב את מספר האוהדים של הדף העסקי?

האם יש לכם רצון למכור מוצר או שירות?

האם תרצו להרחיב את מעגל הלקוחות שלכם ולייצר רשימות דאטה?

האם תרצו לייצר תנועה לאתר האינטרנט של העסק?

הבירור הראשוני הזה למעשה יכתיב את המשך התהליך: תוכן המודעה, הקישור שיעשה מהמודעה ויניע את הקהל לפעולה, כמו; כניסה לאתר, רישום, תשלום ועוד, וכן יכתיב את סוג המודעה.

# להגדיר את קהל היעד

למי אני בעצם רוצה לפנות?

חשוב מאוד לבצע מחקר על קהל היעד שלנו:

מאפיינים דמוגרפים: גיל ומין, מיקום גאוגרפי, איפה מסתובבים ברשת? מה מחפשים?

 מה הם אוהבים, לאיזה מותגים דומים הם מחוברים ואיך מותגים אחרים עובדים עם אותו קהל כמו שלי.

# התוכן הוא המלך

זכרו תמיד: אנשים קונים מאנשים!

אחרי שהגדרתם מי הקהל שלכם, כתבו לו בגובה העיניים, ספרו על עצמכם, על המוצר ועל השירות.

הפכו את הדיגיטל למקום חם ומזמין.

מודעת הפרסום צריכה לעורר עניין של ממש, להגיש ערך מוסף, לעורר סקרנות, ולהעביר מסר שמשתלם לגולש לפעול, כלומר; לבצע את הפעולה שהגדרתם כמטרת הפרסום.

חשוב שאלמנט המכירה יהיה סמוי, ושהגולשים יקבלו תחושה שיש להם רווח מהמעורבות שלהם בפוסט.
מכאן למשל, אם מטרת הפרסום היא להוביל את הגולשים להיכנס לאתר של העסק (כשהמטרה היא הגדלת תנועת הגולשים באתר), כדאי להציע להם תוכן מרתק לקריאה באתר, וכמובן לדאוג לקיים את ההבטחה, כך שמי שנכנס לאתר יישאר בו לפחות מספר דקות כדי לקרוא את המאמר שפרסמתם.

# תמונה (או סרטון וידאו) שווה אלף מילים

במודעת פרסום יש אפשרות לבחור בתמונה אחת או יותר, לבחור בסרטון או בקרוסלה של תמונות. חשוב שתדעו שלבחירת הוויז'ואל יש אפקט עצום על הגולשים, הרבה מעבר למה שנראה, והוא למעשה יוצר את הקליק הראשוני של הגולשים עם המודעה. לפני קריאת התוכן העין קולטת את הוויז'ואל. באותה צורה אנחנו בוחרים אם להתעכב על קריאת התקציר של ספר בחנות של ספרים, וכך אנחנו מבחינים במודעת פרסום של שלטי ענק.

איך תדעו באיזה תמונה לבחור? אין לכך נוסחה קבועה, אבל יש עקרונות שחשוב לדעת. תמונה חייבת להיות באיכות טובה, צריכה לשדר את המסר הוויזואלי של המודעה, לדבר את השפה המקצועית של העסק, ולנהל דיאלוג עם התוכן של המודעה.

*טיפ קטן לבחירת תמונה מוצלחת – במקום לבחור בתמונות שמציגות את המוצר, בחרו בתמונה שמציגה אנשים שמשתמשים במוצר ונהנים ממנו, או עדות בוידאו של לקוח מרוצה.

# הציפייה שהמודעה 'תתגלל' עבורכם היא סוג של אשליה..

כאשר מדובר בפרסום אורגני- חשוב לוודא שאתם מעלים מודעות ש'מדברות' את המוצר/שירות/עסק בצורה הכי אותנטית ומשקפת.

חשוב שהמודעות יופיעו בקבוצות עניין רלוונטיות, בהם הקהל שלכם נוכח.

הקפידו לפרסם את המודעות בשעות בהן הקהל שלכם נוכח ברשת וייחשף אליהן.

הציפייה שהמודעה תעבוד עבורכם במיידי, ותשיג את המטרה במהירות הבזק היא אשליה.

חשוב להעלות תוכן שיעניין את הקהל, לתת הרבה ערך ולהניע לפעולה.

וטיפ אחרון לדרך… התשתית של העסק לא יכולה להתבסס רק על מודעת פרסום. לצד זה דאגו לייצר עמוד עסקי מרשים ומקצועי, שישקף אתכם, את המוצר, את השירות ותמיד שיהיה בהלימה להבטחה שלכם במודעת הפרסום.

איך לבדל את עצמך בעולם תחרותי?

אחד המשפטים שאספתי בדרך העסקית ואימצתי לעצמי הוא, ש"תחרות היא דבר נפלא". כן, זה גורם לאנשים להרים גבה, אבל אני מאמינה שתחרות בריאה הופכת את העסקים לטובים יותר… ואני אסביר.
התחרות מאלצת את בעל העסק לשמור על ערנות, לחדש ולייצר כל הזמן, ובזכות זה מרוויח העסק התקדמות. מעבר לזה הניסיון מראה שלמרות שיש תחרות – תמיד יש עבודה לכולם. אז נכון, זה דורש מאיתנו להתאמץ ולפעול, אבל הרווח מכך הוא עצום.

קרא/י עוד »

5 כללים שיעזרו לכם ליצור מודעות פייסבוק מעולות

הפרסום בפייסבוק עובד. יותר מזה, לא רק שהוא משיג את מטרותיו, כיום, הוא נחשב לסוג הפרסום היעיל והמשתלם ביותר שעומד לרשות בעלי העסקים והמפרסמים. אבל, כדי להפיק את המרב שבו, כמו בכל כלי, גם אותו צריך לדעת כיצד לנצל נכון לצרכים שלכם.

קרא/י עוד »

שלושה סוגי לקוחות, שלושה סוגי פרסומים

הסלוגן המיתולוגי של דפי זהב: "אם אתה לא שם – אתה לא קיים!" עדיין כאן, אלא שמאז ועד היום המשמעות שעומדת מאחורי המילה 'שם' השתנתה, וכך עבר הלוקיישן מספר הטלפונים הכבד, שחולק בכל בית אב פעם בשנה, אל המדיה שנמצאת איתנו בכל פינה – הערוצים הדיגיטליים.

קרא/י עוד »